• iene
    Nieuwe simkaart pukcode probleem 1 reactie

    Ruim 16 jaar abonnee bij Tele2 met mobiele telefoon. Altijd automatische afschrijving, nooit problemen met betalingen. Tot ik afgelopen week bericht kreeg: nieuwe simkaart. Nieuwe simkaart? Waarom? Waarschijnlijk voor velen geen probleem, voor mij wel met handicap aan o.m. handen. Eindelijk zit simkaart in het mobiel, nummer was zo klein, met vergrootglas moeten noteren. Enfin, mijn mobieltje doet het weer, dacht ik. Pukcode invullen op mobiel. pukcode is van 2014, ik heb deze nooit hoeven gebruiken. Pukcode zou ineens fout zijn, ik mag nog 5x proberen. Gebruik dit mobiel niet vaak, maar moet het absoluut bij me hebben als ik naar buiten ga of met invalidenvervoer reis. Mobiel is dus nu onbruikbaar. Tele2, bedankt voor deze idioterie. Ik denk dat ik maar overstap

    Iemand een suggestie ?

    iene 5 januari 2021

    Simpel is van alle telecomproviders de beste keuze.
    • heer Haren

      Iedere simkaart heeft als het goed is een eigen puk code. Dit is simkaart afhankelijk, dit zal dan ook heel klein op een bijgevoegd papier staan gezamenlijk met uw pincode. Als je de pincode meermaals foutief invult dien je de pukcode in te voeren om te verifiëren dat jij eigenaar bent van de kaart.

      Suggesties zijn lastig te geven omdat ik niet weet hoeveel gebruik je maakt van je mobiel en hoeveel internetdata, belminuten en sms'jes je nodig hebt. Wellicht even bij beste keuzes kijken op deze website onder de categorie Telecom.

      heer Haren 5 januari 2021