Als je klant wilt worden wordt je supersnel geholpen. Maar als je klant bent zakt de service als een plumpudding in elkaar. Ik snap dat ze het druk hebben maar bestaande klanten krijgen dus geen prioriteit meer. Schaamteloos.
Voor aanvang van het contract moet er 2 maanden borg betaald worden. Dat is geen punt. Ze blijven echter daarna facturen sturen voor dubbele maanden. Ik heb bezwaar gemaakt en een bericht gestuurd dat ik wil dat dit gecorrigeerd wordt. Geen inhoudelijk reactie. Als dit niet snel opgelost wordt ben ik weg.
Zit nu enkele maanden bij frank energie en het werkt nu allemaal goed. In het begin was er veel hinder op de app, waar sommige statistieken niet zichtbaar waren en het liep ook nog wel eens vast. Contact kan wel wat beter want soms moet je vrij lang wachten totdat je een reactie hebt. De prijzen zijn echter een stuk goedkoper dan de grotere energiemaatschappijen als bijv Energiedirect, waar ik voorheen zat.
In een eerste mail als nieuwe klant werd ik hartelijk welkom geheten. In de tweede mail een 'maar'. 'Na intern en extern onderzoek bent u een 'risicoklant' en vragen wij een borg van bijna 450 euro'. Dat kan ik begrijpen wanneer je een betalingsrisico vormt.
Maar, ik heb van mijn leven nooit op krediet gekocht, nooit schulden of betalingsachterstanden gehad, mijn hypotheek vroegtijdig afgelost, nooit problemen met een energieleverancier gehad. Er kan dus geen negatieve aantekening over mij bestaan. Volgens de externe kredietcheckpartners van Frank Energie dus wel blijkbaar. Wel is mijn pensioen al 12 jaar niet verhoogd, zoals bij velen, en ben ik op leeftijd (met een goed inkomen). Als dat de reden is, dan gaan mijn gedachten richting ouderendiscriminatie.
Bereidt de borg te betalen heb ik Frank Energie om uitleg gevraagd. Die zijn ze niet bereid te geven, evenmin willen ze inzicht geven in de gronden van hun kredietcheckpartners. Dit vind ik onacceptabel. Het voelt alsof je ergens van beschuldigd wordt, maar je mag niet weten waarvan. Een vergelijking met de toeslagenaffaire en de geheime dossiers van de belastingdienst dringt zich hier op.
Wanneer Frank Energie op vergelijkbare wijze handelt vraag ik mij af hoe transparant en betrouwbaar ze kunnen zijn. Ik wil ze in ieder geval niet als leverancier.
Ik las dat NextEnergy na Frank Energie ook met borg zit te kloten bij mensen die wat minder verdienen. Juist deze mensen hebben een energieleverancier nodig dus ik snap ook niet hoe dit zomaar kan. Ik snap ook wel dat de energieleveranciers zeker willen weten dat ze hun geld krijgen maar je kan je doel ook voorbij schieten.
Ik weet het ook niet meer want mijn jaarcontract is verlopen bij Essent en het is vrij onduidelijk wat er nu gebeurd. Heb een simpele mail ontvangen met een link daarin wat er gebeurd maar ik word er niet wijzer op. De tarieven die ik zou krijgen zijn zo hoog dat ik verder ben gaan kijken en heb gezien dat het bij Frank Energie een fractie goedkoper is als dat ik bij Essent zou betalen. Simpel overgestapt en Frank heeft er een blije klant bij. Eerlijk gezegd geen idee hebbende wat ik ga doen als de prijzen weer omlaag gaan want ik wil wel weer een vast contract. Dit zie ik wel weer op een latere dag.
wat heel vervelend is, is dat energie bedrijven niet telefonisch bereikbaar zijn, tenzij je niet op tijd betaalt, dan zijn ze er als de kippen bij en meestal niet zo vriendelijk toen je het contract afsloot. Wij zijn bij energiedirect weggegaan om deze reden. Tja en nu; per 1 februari dus weggegaan bij energiedirect die nog even de maand februari afschreven. Bij Frank energie een inschattingsbedrag op basis van de nieuwe energie prijzen, dus 3 keer zoveel, ongeveer 800 euro. Maar; Frank energie schrijft dus ook de maand februari af en een week later vast de maand maart! Dat loopt in de papieren! Frank energie bericht dat er vooraf betaald moet worden. Lekker dan, dan wisten we niet en nog weel twee weken voordat de volgende maand begint! De app werkte even, nu niet meer en wij bleken veel minder te gebruiken dan er begroot was, maar dat wordt pas over twee maanden bekeken. Tja, zo ben je wel een energie leverancier aan het voor financieren en dus ook, teveel aan het betalen. Bedrag voor maart gestorneerd, daar ik dacht dat dit een vergissing was, drie dagen later al een mail van de debiteuren afdeling; of ik binnen 7 dagen wil betalen. We gaan maar weer op zoek naar een andere leverancier, om moedeloos van te worden. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Tijd dat de regering het heft in handen neemt en een staatsenergiebedrijf begint, of klink ik nu een beetje als Poetin?
Jammer om te horen dat je niet tevreden bent. Energie betaal je inderdaad vooraf. Onze termijnbedragen baseren we in eerste instantie op het door jou opgegeven verwachte jaarverbruik. Daar leggen we dan een algemeen verbruiksprofiel naast, zodat we weten hoeveel procent van dat verbruik per maand gedaan wordt. We gebruiken een algemeen verbruiksprofiel omdat we niet ieders persoonlijke situatie kennen.
Ook voor jouw situatie kan het dus voorkomen dat onze inschatting niet overeenkomt met wat je zelf weet dat een realistisch verbruik is in een bepaalde maand. Daarom verrekenen we de werkelijke energiekosten, zodra deze bekend zijn, in het termijnbedrag van de eerstvolgende maand. Zo bouwen we geen 'potje' met geld op wat pas bij de jaarrekening weer terugkomt, zoals je gewend bent van andere energieleveranciers.
Onbetrouwbaar en nog slechter dan de gevestigde orde!
Alle beloftes die Frank Energie doet blijken niet waar te zijn. Je krijgt geen alerts, geen inzage in je verbruik en dat alles onder de flauwe argumentatie dat de nieuwe app dit gaat oplossen. Maar ondertussen betaal ik wel 230 euro waar ik voorheen 18 euro per maand aan stroom verbruikte. Een verklaring ontbreekt compleet, daar krijg je behendig geen antwoord op als je er naar vraagt, maar incassseren lukt ze prima zonder app!
Hi Hans, de app zou al een tijdje moeten werken. Heb je hem wel geüpdatet? Ik raad je aan om even contact op te nemen met de klantenservice zodat we kunnen uitzoeken waar het probleem ligt.
Wat betreft onze termijnfacturen, deze zijn gebaseerd op het door jou ingevulde jaarverbruik. Hier leggen wij een algemeen verbruiksprofiel naast. Natuurlijk kan het voorkomen dat dit meer of minder is dan jouw werkelijke verbruik. Daarom verrekenen we jouw werkelijke verbruik direct met de eerstvolgende termijnfactuur.
Ben wel redelijk blij met Frank Energie.. dacht ik. Ons contract was afgelopen bij Essent, nu de prijzen heel duur zijn hebben we daar een flexibel contract genomen waar de prijzen wel heel snel omhoog vlogen. Toen hoorden we van Frank Energie op de radio dus even gekeken en de prijzen stonden ons wel aan. We konden overstappen omdat we flexibel zaten bij Essent, geluk bij een ongeluk? Maar nu blijven de prijzen van Frank Energie ook maar de pan uit rijzen en het ergste is, is dat de app niet goed werkt waardoor je de huidige stand van zaken amper kan zien. Ook krijgen we rekeningen binnen die ver boven hetgeen zit wat de app beloofd. Gaat nergens over. Waar we blij waren met een energieleverancier die alleen flexibel aanbiedt en hierdoor dus goedkoper is, valt dit toch wel tegen.
De prijzen blijven maar omhoog gaan en dan kan Frank wel flink gaan adverteren dat ze de beste keuze zijn maar er is nu simpelweg geen beste keuze. Het kost ons nu gemiddeld 500 tot 600 euro per maand en dan proberen we ook nog zuinig aan te doen. Ik snap best dat je in de wintermaanden meer stookt en dat hierdoor de prijzen hoger uitvallen dan in de zomer maar kom op, dit gaat veel te ver. Kan ook nergens meer naar toe want overal zijn de prijzen nu hoog. Wil niet perse Frank energie aanvallen maar als je zegt dat je de goedkoopste bent en dat alles goed komt als jij je bij hen aansluit, kom je toch flink van een koude kermis thuis. Ik hou helemaal geen geld over in de maand, moet op de centen letten als ik de supermarkt in loop. Wat is dit voor wereld!?
Als je dus geen slimme meter in je huis hebt, kan je geen flexibel contract krijgen bij Frank energie!? Wat is dat voor ongein. De meeste huishoudens hebben qua hoog en dal tarief bijna geen verschil dus waarom doet Frank energie hier zo moeilijk over? Ik kan het toch gewoon aangeven wat mijn meter aangeeft!
Ik kan dus alleen een zogenaamd modelcontract nemen, dit zijn de tarieven hiervan:
Stroom: € 0,39412 / kWh
Gas: € 1,72856 / m3
Dat gaat dus niet gebeuren, spijt me zeer. Jullie adverteren dat jullie de beste flexibele energieleverancier zijn en dan kunnen jullie mij geen flexibel contract geven. Ik was erg positief gestemd toen ik jullie advertentie hoorde maar dat is bij deze wel meteen de grond in gestampt! Bovenstaande prijzen zijn trouwens ook nog eens geldig t/m 1 januari 2022, dat is al bijna. Daarna zal het misschien nog hoger worden, lekker dan.
Misschien een idee Frank energie, laat iemand bij me langs komen om een slimme meter te installeren. Ik betaal die kosten wel geen probleem. Maar laat klanten niet zo in de kou staan.
Misschien zeg ik iets geks maar dit is dus een energieleverancier die het moet hebben van een soort contract inkomstenbron. 5 euro voor elektro en 5 euro voor een gasaansluiting als ik het goed heb? Dus 10 euro per klantje in theorie. Kan uiteraard werken want ze gokken niet met de energielasten door het vast te zetten. Easyenergie en energieZero doen al jaren hetzelfde en die bestaan ook nog. Enige nadeel is dat je bij deze energieleveranciers geen enkele optie hebt om de tarieven vast te zetten als de tarieven op een laag punt staan. Het staat momenteel hoog dus wel het juiste moment voor zulke energieleveranciers op hun stempel te drukken.
Ze doen zich leuk voor op alle advertenties maar als je in de chat ze wat wil vragen duurt het minimaal 30 minuten voordat je een medewerker te pakken krijgt op de chat. Staat ook nergens dat je zo lang moet wachten en als je dan uiteindelijk een reactie krijgt en je daarop reageert, mag je weer 30 minuten wachten op een nieuwe reactie. Meneer zei nog wel dat ze het druk hadden. Ja, dat krijg je hé als je adverteert dat je de beste energieleverancier bent van dit moment.
Juist in deze tijd zouden jullie er goed aan doen om snel mensen te woord te kunnen staan. Niemand weet precies wat hij/zij moet doen. Tip van de week, zo trek je nog veel meer klanten binnen.
Wij hoorden tijdens het autorijden ineens een advertentie over Frank Energie op de radio, dat ze variabele contracten aanbieden zonder ergens aan vast te zitten. Dit zou momenteel voor iedereen de beste keuze zijn als je vaste contract af zou lopen. Hier vallen wij helaas ook onder. Altijd een 1-jarig abonnement genomen zodat je gemakkelijk over kan stappen maar er nooit rekening mee gehouden dat de prijzen ZO ERG OMHOOG zouden gaan. Frank Energie zou een transparante energieleverancier zijn zeiden ze in de advertentie. Eenmaal aangekomen op de website kon je dat ook wel terug zien. Prijzen goed zonder rompslomp aangetoond en je kan blijkbaar je account per direct deactiveren als je er geen zin meer in hebt. Dat trok ons het meeste aan. Reden hiervoor is dat we graag bij een goede energieleverancier willen zitten en we nog nooit van Frank Energie hebben gehoord. Horen her en der wel goede verhalen en de reviews die we hebben gelezen zijn ook meer positief dan negatief dus we zijn overstag gegaan. Binnenkort krijgen we energie en gas van Frank Energie op variabele basis. Dit houdt in dat de prijzen omhoog en omlaag kunnen gaan per maand, afhankelijk van wat de prijzen simpelweg doen. Je zou bijna denken dat het niet hoger kan? Heb wel spijt dat we het vorig jaar niet voor enkele jaren hebben vastgezet. Dit is voor nu de beste keuze denk ik. Wel slim trouwens van dit energiebedrijf om zo je entree te maken op de overspannen energiemarkt.
Wanneer je jouw postcode invult op frankenergie.nl kan je berekenen hoeveel je ongeveer betaald per maand aan gas en elektriciteit van Frank Energie. Had ze nog nooit eerder in een vergelijker gezien, blijkt dus dat dit een nieuwe energieleverancier is. Ze zijn juist begonnen met flexibele contracten omdat de gas- en elektriciteitsprijzen zo hoog staan op het moment. Niemand weet ook wanneer het weer naar een normaal niveau zal gaan. Energieleveranciers doen naar mijn mening vaak moeilijk om een variabel/flexibel contract, ze hebben liever dat je meteen een paar jaar vast zit. Wat ik persoonlijk ook fijner vind als de prijzen normaal zijn, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Frank Energie werkt met een dynamisch termijnbedrag die maandelijks opnieuw wordt vastgesteld op basis van de verwachte prijzen en het verwachte verbruik. Zoals eigenlijk bij elk flexibel contract, kan het omhoog gaan maar ook omlaag. Voordeel van Frank Energie is, dat je het contract kan opzeggen wanneer je maar wilt zonder een boete te hoeven betalen. Dus als de prijzen omlaag gaan, kan je het snel vast gaan zetten elders. Frank Energie doet, naar mijn weten, niet aan vaste contracten dus dat is een goede deal.
Het interessante is dat Frank Energie inkoopprijzen doorspelen naar de klant. De enige winstmarge is 5 euro per maand als vast bedrag. Denk wel dat het nu storm bij ze loopt want iedereen wil nu een flexibel contract zonder ergens aan vast te zitten.
Bij deze wil ik energieleverancier Frank 5 sterren rating geven. Het ideale moment om in te stappen in de overspannen energiemarkt door met zo'n goed pakket te komen die precies aansluit op de torenhoge prijzen op het moment.
Inderdaad een overspannen markt waar mensen eigenlijk alleen de keuze hebben om een flexibel contract te nemen. Niemand wil deze prijzen vastzetten. Hoorde vandaag op de radio dat deze energieleverancier energie aanbiedt tegen inkoopprijzen dus iedereen wil dat wel, puur op dit moment. Zodra de prijzen weer iets normaler zijn, gaan ze allemaal een vast contract nemen elders want mensen willen toch ook wel vastigheid.
Niemand weet het meer......... Prijzen stijgen de pan uit en veel kunnen het straks niet meer betalen. Prima hoor frank energie dat jullie flexibele contracten uitdelen met de huidige tarieven. Beetje jammer is dat de prijzen nu enorm hoog staan. De staat geeft iedereen volgend jaar 400 euro? Dat is lang niet genoeg. Wij gaan met 300% omhoog!?
Klopt Esme, echter is er geen beter alternatief. Frank Energie rekent geen marge over de inkoopprijzen van gas en elektriciteit. Je bent op flexibele basis simpelweg goedkoper uit hier dan elders totdat de prijzen weer wat lager zijn.
Mensen die een paar maand geleden de tarieven vast hebben gezet zijn nu spekkoper. Anderen moeten hopen dat het snel weer omlaag gaat zodat ze het ook weer vast kunnen zetten.
Je zal haast zeggen dat het niet hoger kan worden met de prijzen maar je weet het maar nooit. Afwachten maar. Voor nu hebben mensen die een nieuw contract moeten aangaan geen andere keuze dan een flexibel contract te nemen.
Frank Energie levert energie tegen inkoopprijzen. De standaard Nederlander houdt van duidelijkheid en eerlijkheid als het gaat om energie- en gasprijzen, dit is precies waar deze energieleverancier in uitblinkt. Binnen enkele minuten kan je al overstappen naar Frank Energie, vul je gegevens en en ze regelen verder alles voor je. Als het je niet bevalt, kan je als klant weg wanneer je maar wilt zonder boete.
Voor meer energie reviews, verwijzen we je graag door naar Reviews.nl ›